BloggRegistret.se

lördag 31 mars 2007

Hemliga polisen undersöker

I've never had a problem with drugs. I've had problems with the police - Kieth Richard

Oh shit alltså! 25-öringen ramlar plötsligt ner, jag ser bilden.

Inte långt efter att jag pratat med vår kvartersvärd från bostadsbolaget där vi bor, fick jag plötsligt allt jag ville ha. Tapeter, målning, nytt golv, ja till och med nya fönster.

Nu när jag ser tillbaka på det, inser jag hur snabbt och smidigt han luskade ur mig att jag dels är sambo med en invandrare, och dessutom har klart revolutionära åsikter.

Bara ett par veckor senare invaderades lägenheten med snickare, mattläggare och målare, som hela tiden gjorde allt för att komma till så att säga, när lägenheten var tom, när vi inte var här. Jag borde ha fattat att detta inte var "vanliga" hantverkare.

Snickarna som lovade att deras jobb skulle ta högst en dag, har fortfarande lite jobb kvar att göra, fyra veckor senare. Målaren skall vi bara inte tala om. När hans penselfrekvens närmade sig två drag i minuten, såg han helt klart stressad och besvärad ut. Den enda "normala" var mattläggaren, men å andra sidan. Han propsade på att få göra allt grundarbete själv, flytta saker och så. Hmm...

Nu när jag vet sammanbandet mellan kommunala bostadsbolagen och SÄPO, så förstår jag. Men hallå, vilka nötter. Dom kunde ju faktiskt fråga om dom ville veta något. Men men, nu fick vi en fin lägenhet i alla fall (eller kommer att få när dom blir klara), så det är väl ok.

I alla fall. Jag tycker det är ok att SÄPO har koll på oss. Har man rent mjöl i påsen så är det ju bara dom som blir dammiga så att säga, inget mer. Det är ju ett djävla liv om deras kontakter med bostadsbolagen i Göteborg nu, men jag tycker tvärt om (så klart..!)

Tänk om det skulle hända något, ett attentat eller nått. Nån kvartersvärd någonstans har haft information om någon hyresgäst, som om det kommit fram till SÄPO, hade stoppat attentatet. Men värden ifråga hade ingen aning om hur han skulle hantera sin värdefulla information. Vad hade hänt då? Hur hade tongångarna varit? Precis. SÄPO skulle få skit för att dom inte har koll, och kvartersvärden skulle få skit för att han inte fört informationen vidare. Eller hur?

Stå på er SÄPO, för en gång skull har ni backning av Börje the Man. Och föresten. Mikrofonerna jag hittade bakom tapeten i sovrummet. Skall ni ha tillbaka dom, eller räcker det att jag kopplar ur dom?

Inga kommentarer: