BloggRegistret.se

torsdag 15 mars 2007

Frälzning?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try - Homer Simpsons

Mången journalist, och dess arbetsgivare, verkar tro att frälsningen är nära nu med Zlatan i våran stolta gula tröja igen. En tidning ger till och med ut en sportbilaga med en "Zlatan special". Fan ge er.

Zlatan är bra, när han är bra. Men den toppen verkar vara en svårbalanserad dito att hålla sig på. Numer står han bara och gapar, sparkar ner motståndare och slänger sig så fort någon försvarare kommer nära. Fulspelande diva alltså.

Visst, jag hyllar individualisten, det är det som gäller tycker jag, men bara när personen ifråga gör något bra. Gamla meriter kommer man inte långt på. Skall man hylla en person som gör något bra. Då skall man även kunna peta samma person när han är värdelös. Larvigt snack om att han har stor press på sig, är fanimej patetiskt. Det är ju för att klara den som han är med.

Tro mig. Fräsling med vårat landslag, kommer först att inträffa när gråsossen Lagerbäck tar sina pärmar och drar. Jag är fortfarande mäkta förvånad att fotbollsförbundet inte bundit Svennis till sig än. Det är fanimej skanadal, och typiskt i "Andra-chansen-landet" Sverige.

Jag hoppas på Sveriges landslag. Jag önskar och ber att Zlatan skall förföra oss och hela världen med sin fotbollskonst den 28:e. Men samtidigt hoppas jag innerst inne att det går rakt åt helvete. Bara för att få höra Lagerbäck försvara sig efteråt med: "Jag tycker vi spelade bra, det är svårt på den här nivån".

Inga kommentarer: