BloggRegistret.se

söndag 4 mars 2007

Kast med liten...

The man who has no imagination has no wings - Muhammad ali

Jo, jag erkänner, jag såg den igår, andra chansen alltså fast utan strasskjol (se tidigare inlägg) det var inte läge för det. Två olika saker slog mig dock under gårdagens tittande.

För det första. Det var väldigt vad likartade låtarna var i dom olika kvartsfinalerna. Var det tur tro, eller är det bara ytterligare ett bevis på släkstrukheten i svensk musikproduktion. Jag tror egentligen på det senaste. Bara det att låtskrivarna i dom flesta fall har både två och tre alster i tävlingen, är väl ett bevis. Finns det inga fler låtskrivare? Eller är det någon hemlig connection till ärkebögen, tillika presidenten? Eller är det dom här som anses som dom bästa? Herregud i så fall.

För det andra. Måste ändå ge svt en eloge. Upplägget på denna typ av Andra Chansen var ju lyckad. Bara det att se och höra hur artisterna var betydligt lugnare (mindre nervösa) när dom sjöng andra gången, dom som gick till semifinal alltså. En del lät ju jäkligt mycket bättre, riktigt hörvärda faktiskt.

Men synd att inte svt tog steget fullt ut vad beträffar nytänkadet. Jag menar den sista kvartsfinalen hade ju helt klart kunnat ersättas med en tävling i "kast med liten... artist". Som Luuk så passande kallade dom för "dom små penntrollen".

Man hade ju kunnat bjuda in några kraftkarlar från Frölunda Hockeys A-lag som kastare. Dom har ju ändå latat till sig en långsemester nu.

Inga kommentarer: