BloggRegistret.se

torsdag 22 mars 2007

Tack Göran Persson!

They only come out in the night. Or in this case, the day - Chief Wiggum

Jag vet att jag tidigare ondgjort mig över dig, kära lilla Göran. Förlåt. Jag har sagt att jag tycker att du nu tyst skall dra dig tillbaka till din farm, tillbaka från strålkastarljusen. Men (notera detta once-in-a-lifetime-erkännande gott folk), Börje the Man hade fel! Snälla Göran, tystna aldrig!

Helt plötsligt har du, Göran P, höjt min status från flummig pessimist tyckare, till siare och framtidsguru. För varje gång du öppnar munnen, kan jag nöjt konstatera "Va vad det jag sa". Allt vad jag tidigare tyckt och sagt om dig, och som omgivningen slagit tillbaka i tron över att du var "Vår Nya Landsfader", kläs plötsligt i sanningens glittrande klädsel.

Så tystna inte nu Göran. Säg allt du tänker, ge uttryck för din innersta känsla, den som du tidigare dolt för (nästan) alla. Kan du inte skriva två böcker. Jag kanske kan hjälpa dig med finansieringen av din andra i fall du vill (jag hörde att du hade lite ont om pengar för att kunna skriva den du börjar med nu).

Återigen Göran Persson. Tack, du gör mig lycklig, och jag hoppas verkligen att du med din pondus och intelligens i framtiden kommer att t.ex ge Mona Sahlin en hjälpande hand i hennes nya position (du vet ju hur dom brukar vara...).

Inga kommentarer: