BloggRegistret.se

måndag 26 mars 2007

Göran, moralens väktare

Oh boy! Sleep! That's when I'm a Viking! - Ralph Wiggum

"Allt jag har sagt är sant!", skriker den ena kvällstidningen ut. Jovisst, Göran "Ozzy" Persson, det betvivlar jag inte för en sekund, i en såpa som din, är säkert allt sant. Precis som allt i min värld är sant för mig. Men att du numer är Sverges självutnämde moralkärring, det visste jag inte. "Någon måste säga obehagliga sanningar om folk", jasså, måste "man"?

Men som sagt kära Göran Persson. Hoppas du stannar länge länge i våra TV apparater och annan media. Ända risken nu är att du tar död på ironin och sarkasmen. Nu när den har får ett ansikte så att säga. Socialdemokraterna lär dock inte sakna dig. Är du arg på dom? Har dom varit dumma mot dig? Eller har du bytt nu?

En annan sak...

Det är inte Zlatan som blir problemet på onsdag. Han kommer som vanligt stå och peka på sina skor i 90 min, och sedan bli hyllad i extrabilagor dagen efter. Nej Sveriges stora problem är målvakten, eller snarare bristen på en.

Valet står mellan Isaksson och Shaban, två halvfigurer som tillsammans skapar en (någorlunda) hel bra målvakt. Själv röstar jag på Shaban istället för asplövet Isaksson som verkar få stora skaken så fort han närmar sig målburen. Men vilket än valet blir, så lär den utvalde bli den stora syndabocken kvällen den 28:e, tro mig.

Inga kommentarer: