BloggRegistret.se

lördag 24 mars 2007

Gnällgäng i hockey

A champion is someone who gets up when he can't - Jack Dempsey

Även om inte något utav lagen i det pågående SM-slutspelet i hockey, har mina sympatier. Så är jag överlycklig över gårdagens resultat där både Linköping och Modo gick vinnande ur striderna.

När nu inte Mitt lag är representerat i slutstriden om SM-guldet, så får man ju välja en annan syn på det hela, för hockey är ju trots allt kul att titta på. Det är inte så att jag byter sympatier (glöm det!), utan istället så får man leta efter frön till skadeglädje bland dom inblandade kombatanterna (med betoningen på tanterna).

Dom lagen som jag önskar mest olycka, är HV71 och Färjestad. HV71 för att jag tycker att deras spelare Alltid är som riktig gnällkäringar. Dom gnäller och klagar på tamejfan allt. I Färjestad är det ännu värre. Där verkar gnälligheten och klagan sitta hårt förankrat i lagemblemet. Det är inte bara spelarna som är djäkligt småbarnsgnälliga, utan alla.

Till och med när dom intervjuar äldre spelare och ledare, hörs och syns dom eviga gnällande om andra lag, dommare och andra yttre förutsättningar. Nu för tiden har ju till och med gnällighetens läromästare letat sig ända upp på landslagsnivå. Inte bra.

Jag säger inte grattis till Modo och Linköping. Men ett stort garv, och lång näsa, vänder jag gladeligen mot Jönköping och Karlstad.

På samma grunder faktiskt, så önskar jag ikväll att Leksand och Rögle förlorar.

Inga kommentarer: