BloggRegistret.se

måndag 5 mars 2007

F**king bankomatinkompetens

You may delay, but time will not - Benjamin Franklin

Följande fenomen hade varit kul, ja tillochmed roligt om det inträffade en eller två gånger om året. Tyvärr tycker jag mig märka att det händer allt mer ofta, och för mig är det helt djävla obegripligt.

Tänk dig att du står i kön till bankomaten (eller minuten, eller liknande), mer djävligt blir det om det samtidigt är kallt. Ok, han/hon längst fram får ut sina pengar och sitt kort, detta försvinner snabbt ner i plånboken. Sedan händer det. Personen i fråga får sitt kvitto (ibland ett lååångt), och idioten står kvar och lusläser det..??

Varför..??

Du kanske säger, "men han vill väl bara kolla att allt är rätt", och isåfall har du samma inkompetens som automatkunden. Vad skall han göra om informationen på kvittot inte stämmer med verkligheten då? Ropa in i kortspringan att han vill ha upprättelse? Trycka tillbaka kvittot? Hindra oss andra i kön att använda automaten tills hans fall är löst..?

Usch för människor som tror att dom kan vinna över en maskin, en dator, en bakomat. Allt som dessa maskiner gör, tror dom ju själva är det rätta, för så har dom blivit konstruerade till att fungera. Man lär aldrig få höra ett "Hoppsan det blev fel. Jag gör om" från en dator eller bankomat. Däremot kan man prata med dom människorna som sköter datorn ifråga. Alltså Inne på banken.

Inga kommentarer: