BloggRegistret.se

söndag 13 april 2008

Överkörd av TV4

Igår kväll blev jag totalt nedpinkad av TV4, förnedrad och dragen vid näsan. Och det värsta av allt, jag kom på det först ett par timmar efteråt. Jag är inte den som är den, eller som Frank Zappa en gång så fyndigt uttryckt det: "It is always advisable to be a loser if you cannot become a winner".

TV4:s affärsmål nummer Ett (eller det enda faktiskt) är att tjäna pengar på reklam. Dom är ingen social inrättning skapad för att förse oss tittare med underhållning, utan utfyllnaden mellan reklaminslagen är endast till för att få oss tittare att sitta kvar till nästa reklamblock. Det kan ingen argumentera emot.

Senaste tidens turbulens om Körslaget är ett smart drag, och utnytjande, av media för att locka oss till just deras reklamtider. Själv svalde jag betet med hull hår och hår, där jag satt och lördagszappade med fjärrkontrollen framför TV'n igår. Vad händer? Jo, självklart stannar jag på Körslaget, t.om över ett reklamblock (som jag alltid zappar förbi annars), och tittar utan att egentligen veta varför.

Nu sitter jag här, med något utav TV4's reklaminslag inetsat med laserprecision i mitt undermedvetna. Nästa gång jag handlar kommer jag att omedvetet välja någon utav dom produkterna som visades igår, och det är TV4 som hovar in kulorna. Fy fan...

Men ändå, heder till TV4, Porseryd och Schulman som iscensatte den sköna blåsningen förra veckan. Att dom blandade in Brolle betyder egentligen inget för hans medverkan, för dom förstod ju att han inte skulle bli utröstad efter den stormen dom skapade, snarare tvärt om.

Tv4 lever som sagt upp till sitt rykte. Men det är synd och skam, snudd på skandal, att dom fått rättigheterna till EM-fotbollen som utfyllnad mellan sina reklamsändningar i sommar. Snacka om TV-sport på dagisnivå. Lite mer borde man kräva att TV4 kunde bjuda på, för reklamplatsen dom får gratis i mitt undermedvetna....



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: