BloggRegistret.se

onsdag 30 april 2008

Don't tell us

Ta det med KU istället Ulrica Schenström. Hon förklarar nu för tidningen Resumé, angående sin "glad-i-hatt-natt" att: "Jag var helt utarbetad. I sådana situationer sviktar tyvärr omdömet". I min värld brukar uttalanden som "omdömet sviktade" bara vara en fin omskrivning och bagatellisering av problemet. Helt i politikerperspektivet att vända ett vedervärdigt personligt uppförande till ett "tyck-synd-om-mig-syndrom".

Hon fortsätter med att förklara att hon borde tagit ledigt (det var väl det hon gjorde..??), och tillägger: "Jag borde ha kommit på det själv, men duktiga(?) flickor gör sällan det". Stackars lilla vän.......

Undrar om hon använde samma gråtdrypande skriftliga svar till KU. Kanske kompletterat med några droppar (kondensdropp från drinkglasen?) som effektfullt smetar ut texten i valda avsnitt. Djävligt patetiskt i alla fall..!!

Från en tidigare artikel kommer detta Schenström-citat: "Det känns också som att jag har blivit otroligt mycket äldre. Minst tusen år äldre. Jag brukar säga att jag känner mig som Gandalf i Sagan om ringen"..!? Lite väl självpedistal eller. Gollum ligger väl närmare tillhands...

Länkar: Här är hon utarbetad i Aftonbladet och här är hon Gandalf i Aftonbladet

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Gandalf? Snarare Dunderklumpen, eller?