BloggRegistret.se

onsdag 30 april 2008

Hon har väl Burka?

Eller skall fru gårman-skylten bara användas i "Svenska" områden? För annars kommer ju alla muslimska kvinnor känna sig utanför och diskriminerade.

När ni ändå håller på. Vi har ju vägmarkeringarna med en man som håller ett barn i handen och symboliserar en gångväg. Den måste väl i jämställdhetens namn kompletteras med hela djävla släkten. Eller..?

Jag är glad som bor i ett land som sätter jämlikheten i första hand. Men jag frågar mig ändå, var skall alla enbenta, dvärgar, muslimer och rullstolbundna gå över gatan? Kommer dom på nästa skylt?

"Bästa att tänka efter" sa Bull till Bill. "Efter, var ordet" sa Bill till Bull

Länkar: Gårman i SvD

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Tanken slog mig också direkt när jag läste om Fru Gårman.
Därför ritade jag en egen variant, som med fördel kan sättas upp i Rinkeyby, Rosengård etc.

http://mxcartoons.blogspot.com/


En annan bloggare uppmärksammade att det är ju HERRcyklar på cykelbana-skyltarna, då bör ju även dessa, i den politiska korrekthetens namn, kompletteras med skyltar på damcyklar. :)