BloggRegistret.se

torsdag 3 april 2008

Sommardöden

Varje år vid den här tiden är det samma sak. Man dör lite. Här har man tillbringat åtskilliga timmar framför TV'n under vintern och roats av högklassig underhållning i form av fotboll från Spanien, England och Italien. Sedan, när våren är på antågande och man är allmänt positiv, då kommer skiten. Allsvenskan!

Sätter mig för att kolla en match, och möts av ett fantasilöst tjongande ala korpen, och allt kommer tillbaka till en. Jag vet att det inte är en engångsföreteelse, minst 90% av alla matcher är lika menlösa. Fy fan vad allsvenskan suger. Fett!! Djävla Bingo-Lotto mesande!!

Att sedan Marcus Allbäck valde superettan, säger väl allt. Han vet att han varken kommer att få spela givande eller spännande matcher i Allsvenskan, så då fick pengarna bestämma helt. Något annat finns inte att suckta efter här i Sverige. Roligt för ÖIS, kul för oss Göteborgare, men samtidigt en stor fet spark i arslet på Allsvenskan.

I ett tidigare inlägg, när våryran fortfarande hade övertaget över själen, orerade jag om att det skall bli kul att få se IFK Göteborg i Champions League till hösten. Nu när sommardöden åter visat sitt högröda, flämtande ansikte för mig, skäms jag över mina tidigare åsikter, och inser att Champions League bara blir ett kort, pinsamt litet scoutäventyr för BlåVitt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: