BloggRegistret.se

lördag 14 april 2007

Stäng Europa

There are more love songs than anything else. If songs could make you do something we'd all love one another - Frank Zappa

Med risk att få både den ena och den andra stämpeln över mig, måste jag ändå ställa mig frågande. Igår började dom visningen av samtliga bidrag till Eurovision Song Contest, och som alla andra år ställer jag mig frågan: Varför i helvete är Israel med (igår speciellt med tanke på bidraget)?

Jo jag vet att dom (lika obegripligt) är medlemmar i EBU "European Broadcasting Union", och därmed äger rätt till medverkan, men va fan. Israel i Euoropa?? Jag tycker faktiskt att det är ett djävla daltande med dom "där nere". Okej, historiskt har deras släktingar haft det mycket svårt, men va fasiken. Inte nog med att dom då Fick ett land (?!) dom skall även beskydas av oss (västeuropa) hela tiden, verkar det.

Då är väl i så fall både Franska Guinea, St Barth och framför allt USA mer europeiskt, eller? Fy fan, vad vårt dåliga (efterkrigs) samvete ställer till det.

Inga kommentarer: