BloggRegistret.se

söndag 22 april 2007

Blunda, och dom försvinner

Stupidity is the basic building block of the universe - Frank Zappa

Nu fattar jag fanimej inte ett skit! Jag har tidigare starkt tagit ställning mot Socialdemokraterna i allmänhet och Göran "Ozzy" Persson i synnerhet, pga av deras sätt att säga en sak och göra en annan. Inte leva upp till sina ord alltså. Men nu, nu verkar ju hela djävla demokratin svikta enligt samma regel.

Jag fattar inte hur (intelligenta och välutbildade) personer i vår Svenska demokrati kan tycka att ett parti typ Svergiedemokraterna, kan tigas ihjäl? Jag har inga personliga sympatier för eller emot SD och deras politik, men sättet på hur dom bemöts är fanimej skrämmande. Etablerade partier och människor säger att SD å ena sidan är "farliga", för att sedan bemöta detta farliga element, som om dom (SD) bara var ett tjurigt barn, med total ignorans.

Är det så dessa brorduktig människor även uppfostrar sina egna barn, enligt devisen: "Mina barn, deras ungar"? I så fall blir det livsfarligt (livfarligare) att vistats i Stockholm inom dom närmaste 15-20 åren. Dom ungarna kommer ju att göra precis vad dom vill, utan några som helst regler och ramar, det är ju ändå ingen som bryr sig.

Dessa livrädda politiker säger att dom inte vill bjuda in SD till den offentliga politiska scenen. Ursäkta mig, herr och fru förstå-sig-påare, finns någon annan scen än den som dom just nu befinner sig på? Är det inte just här, där SD nu står, som är den politiska plattformen där debatten förs? Eller har ni andra, dolda ställen som vi "vanliga" inte känner till???

Det är synd och skam att många av våra folkvalda är mer rädda för att deras egna karriärer skall skjutas i sank av populärretorik, än att stå upp som den man/kvinna vi trodde dom var. SD finns där dom finns för att folk har röstat på dom, inte för att dom likt mördarsniglar är tvåkönade eller att förökar sig genom celldelning.

Det värsta är att fega politiker kan vända uttalanden som dessa i mitt inlägg här, till att vara en oroande ökning av politikerförakt. Men herregud mr välbetalda genipolitiker, peka då på det politikerförakt som inte är grundat i ett utbrett väljarförakt!!!

Inga kommentarer: