BloggRegistret.se

tisdag 3 april 2007

Go Mafia, Go!

I am not a member of any organized political party. I am a Democrat - Will Rogers

Såg att salladsbaren Wild'n Fresh här i Göteborg, nu bytt ägare, och att förhandlingar om kollektivavtalet med Hotell- och restaurangfacket skall inledas nästa vecka. Därmed har alltså maffian, förlåt, facket, brutit sin blockad nu. Men, ropa inte Hej för tidigt nu, för nu är det dags för Börje the Man att skrida till verket.

Såsom ordförande i MAV (Militanta AntiVeganer) kommer jag inom en snar framtid inleda min blockad av ovan nämda salladsbar. En människa behöver kött för att leva, att ha ett utskänkningsställe där bara sallader och grönssaker utbjuds till försäljning, är ett hot mot folkhälsan. Därav min aktion.

Jag kommer att dela ut flygblad till kunderna utanför restaurangen, som uppmanar dom att äta på något annat ställe. Naturligtvis är valet av matställe frivilligt. Men som hjälp på traven i sitt val, kommer alla gäster även att få rabattkuponger till McDonalds och Sibylla korvkiosker.

Jag har även inlett förhandlingar med charknasarna inne i saluhallarna, och en del utav dom kommer att ställa upp med gratis provsmakning utanför salladsbaren. Då kommer det att bjudas på korv, sylta, grillade revben och hamburgare (utan sallad och tomat såklart).

Jag gör detta enbart för att jag vill människan väl. Kött är ett måste för oss, sallad skall användas till att föda upp grisar, kor och lamm, som sedan slutar som härliga stekar på vårat köksbord. Och kom ihåg. Valet av mat är ditt, men först måste du passera oss!

Hmmm...!

Enligt en ny temoundersökning tyckte 46% att maffian, fan fel igen, att facket, gjorde fel i sitt agerande utanför Wild'n Fresh. Antagligen förstod dom resterande 54% inte frågan.

Inga kommentarer: