BloggRegistret.se

lördag 17 november 2007

Varumärket Jihde

Säga vad man vill om den mannen, men det finns ingen i Sverige just nu som är bättre på att skapa och vårda ett varumärke. Han är säkert just nu alla PR-gurus våta dröm, för varumärket Jihde är det som glöder hetatst i Sverige.

Han har, ärligt, min djupaste respekt, och jag önskar honom all lycka och välgång. Tänk själv. Egentligen utan någon speciell utmärkande egenskap, så har han gått från noll till Allt, på relativt kort tid. En bedrift att uppskatta. Nu förtiden har Alla någon form av åsikt om Peter Jihde, det kan gälla hår, utstrålning, kunskap, uppförande eller va fan som helst, men det är just det som är poängen. All reklam är God reklam!

Jag hoppas han tjänar Enorma pengar för det är han värd! Varenda cent. Han bjuder på sig själv, inte minst nu i idol 2007 där han både dansar, sjunger, showar och skämtar med en stor skopa självdistans. Bara det att han fick med Sveriges fotbollsmatch nu idag på agendan igår, utan att TV4 ska sända matchen (tack o lov!) säger en del. Heder Mannen!

Jag jämför honom med bottenskrapet, dom som borde skickas på kombinerad charm- och chefskurs, (jag vet, steget är långt, men ändå, detta handlar om berättigade inkomster) cheferna inom Västra Götaland Läns Landsting. Sjukhuschefen för SU, Jan Eriksson, månadslön 117000. Eller ännu värre, Regionutvecklingschefen, respektive Serevicedirektören tjänar alltså 83000, respektive 78000, per månad.

Undrar hur dom inkomster står i relation till uträttat förvärv. Service och Utveckling? Jo jag tackar. Jihde däremot, han utger sig inte för att vara annat än en underhållare, och är då berättiga varenda cent, som sagt!!

Om Idol 2007: Amanda vinner!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: