BloggRegistret.se

fredag 16 november 2007

Julstaden Göteborg

Då var det dags igen. Göteborg - Julstaden. Idag tänder Liseberg sina 5 miljoner (energikrävande) lampor och slår upp portarna till årets obligatoriska julmarknad. Barnen hurrar, föräldrarna muttrar och Lisebergsägarna hoppar jämtfota för varje miljon dom drar in på pluskontot. Du får inget gratis, inte ens till jul, Liseberg är ingen social inrättning, inte ens blåskatarrmedicin ingår i entreavgiften.

Men men, jag blir ändå glad över denna Göteborska tradition. Fast trots att jag av födsel och ohejdad vana är Göteborgare, så har jag själv aldrig besökt detta julevenemang. Varför, ja säg det. Men jag har heller aldrig satt min fot på en segelbåt eller fiskat makrill, torsk och hummer (jag blev dock lurad ner till Göteborgskalaset tidigare i år), man kan faktiskt vara infödd utan dessa begär.

Om du skall till Göteborg, så tycker jag verkligen att du skall besöka marknaden på Liseberg, den skall tydligen vara något utöver det vanliga (dessutom betalar ju faktiskt företaget Liseberg skatt här i Göteborg, så jag hoppar lite jag med).

Julklappsrimmen bara ökar och ökar på den här sidan:



Nu är dom uppe i 678 stycken. Skall det bli 1000 jämt innan jul tro? Hjälp honom med det genom att skicka in förslag på julklapp till den här adresen: Hasse, så blir han säkert glad....


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: