BloggRegistret.se

lördag 10 november 2007

Skyll inte på Swartling...

...han har ju precis fått uppleva krackeleringen i sitt egna uppsvällda samhällsansvar. Jag älskar mannen. Men har han verkligen suttit där i IDOL-juryn vecka efter vecka, och trott att detta var en seriös drama/samhälls-tjänst han utförde? Tror han verkligen att fenomenet IDOL, var/är något helt annat än seriös underhållning som bara lever på det faktumet att det skall tjänas pengar?

Ok, i hans del av livet är detta hård verklighet, han lever ju (gott!) på det. Men att samtidigt bli förvånad över att presentationen är ur vår svensson-vinkel, och inte hans dollar-dito, förvånade mig.

Som sagt, missförstå mig rätt. Jag tittar på programmet för att jag gillar honom, Swartling, han är rak och bullrigt rolig. Men jag trodde aldrig att jag skulle få se hans "Göran Persson-sida", hur han pappalikt förfasas över sitt eget bygge, så att säga. IDOL är ett kul fenomen, men fan ingen social-lektion.

Amanda vinner!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: