BloggRegistret.se

söndag 11 november 2007

Ökar pulsen?

Det är nästan så nedräkningen börjat redan. Snart, bara tre veckor bort, så tänder vi stubinen för årets rush. Om tre veckor snubblar vi i glitter och svär över trasiga lampor och försvunna förlängningssladdar. Under en kort sekund av lugn tänder vi ljuset som symboliserar stubintråden, och innan lågan riktigt tagit sig, sitter vi där med svettningar och inköpslistor.

Hmm, glädjens tid och förväntningarnas månad, jo jag tackar. Snarare en nedräkninging till strid, strul och stress. Varje vardagsmorgon under december månad, kommer vi att sitta där och sömnögda stirra på köksbordets adventljusstake. Riktig bygga upp blodtrycket redan vid första kaffekoppen.

Första ljuset: Helt ok, det skall bli kul med jul.

Andra ljuset: Fan, redan två! Vad var det hon ville ha nu egentligen?

Tredje ljuset: Måste vara något fel på ljusstaken. Kontrollräkna. Handlarlista.

Fjärde ljust: VA! Imorgon?! Men hur skall jag... Fan, nästa år alltså, då skall jag minsan...

Känns det igen? Tro mig, jag ÄLSKAR jul. Finns inget roligare än att få julklappar, att ge bort med för den delen, bara dyrare. Vill du vara bättre förberedd på rusningen i år?



Så ta det lugnt. Tomten lär komma vare sig man vill eller inte. Tro mig!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: