BloggRegistret.se

söndag 18 november 2007

Hallå Lagerbäck...

...Det heter inte "Försvar är bästa anfall", utan "Anfall är bästa försvar", i alla fall i vanliga fall. Det måste ha snurrat till sig lite för dig gode Lars, när du hade ditt sista samtal med spelarna. Du måste vara tydlig när du pratar med Svenska proffsspelare, dom gör exakt vad du säger, och inte vad du menar. Hoppas du kommer ihåg det nu.

Första halvlek. Sverige har inkast i höjd med Spaniens straffområde. Inkastet går ner mot kortlinjen, till Zlatan som passar snett bakåt till medspelare. Han fullföljer taktiken och tre passningar senare är bollen nere hos Mellberg vid Sveriges straffpunkt. Bra jobbat grabbar, "Försvar är bästa anfall".

Min sambo stod upp och övade på "Du gamla, Du fria" ihop med dom svenska fansen innan avspark. Så stort är detta Lagerbäck! Till och med våra nysvenskar drar du ner med en insats som denna!!

Men tack i alla fall Lasse. Detta var den sämsta match jag någonsin inte sett. Tack å lov så somnade jag 25 min in i andra halvlek. I dag är jag alltså lite mera utvilad än jag annars hade varit. Tack Svenska landsladet!

Nu är det Lettland (Lättland?), som skall få smaka på det Svenska stålet på onsdag. Om, jag säger OM, Sverige återigen skulle misslyckas, så hoppas jag att ALLA Svenska spelare åker hem, kryper upp på sina feta bankböcker och SKÄMS!!! Då kommer det att kosta dyrt, om ni funderar på att komma tillbaka hit.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: