BloggRegistret.se

måndag 3 december 2007

Barnens fiende nr1 - Föräldrarna

Jag var på ett föräldrarmöte i dotterns skola idag. Föräldrar till barn i mellan- och högstadiet var inbjudna till ett seminarium med narkotikapolisen, för information om olika droger och om vad (andras) barn har för sig ute på nätterna.

Den förste som tog till orda berättade att hans förening fått pengar av en privatperson för att kunna finansiera träffar som denna. Jag frågade varför dom inte istället vände sig till eleverna med sin information, och hans svar blev att många föräldrar är okunniga i ämnet. Det visade sig snart hur rätt han hade. Skrämmande rätt...

Knappt hade dom börjat berätta om GHB, innan frågorna började hagla från föräldrarna. Flera föräldrar visste fan inte vad det var! Dom hade inte en aning om hur det fungerar eller hur lätt det är att tillverka och/eller köpa på stan för en billig penning! Herredjävlar, tänkte jag, vilken planet bor ni på?

Ok, om detta scenarie hade utspelat sig på landsbygden, men va fan, detta var Brunnsbo, Hisingen Göteborg! När sedan även extacy kom på tal, så var det fanimej flera av föräldrarna som frågade vad det var för något!!!!

Stackars ungar. Hur fan skall dom kunna föra en dialog hemma med sådana idioter till föräldrar? Snacka om språkbarriärer och generationsklyftor!!

Nu förstår jag varför polisen hade detta möte med föräldrarna. Och jag säger det en gång, så det blir sagt: Tack Polisen!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Klicka här om du uppskattar Börjes Blogg. Tack!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

Inga kommentarer: