BloggRegistret.se

söndag 10 maj 2009

Hockey-VM är slut..!!

Fan vad trött jag är på den typiskt Svenska mentaliteten om hedervärda förluster och att det skall anses vara roligt att "bara få vara med". Ett VM finns för att ett lag eller individ skall kunna bli världsetta. Det finns bara EN vinnare, och resten av deltagarna är bara loosers. Osvenskt? Ja, men helt rätt i mina ögon, och för Sverige tog resan slut mot Kanada i fredags...

Självklart skall Jonas Gutavsson alias Monstret, åka hem. Det borde hela laget göra. Dom är ju utslagna, förlorare, hur mycket TV-sändningar och spaltmetrar som helst. Spela om en tredjeplats? Nä fy fan vad patetiskt.

Eller som min husgud och universums största sanningsägare Frank Zappa en gång har uttryckt det:
"It is always advisable to be a loser if you cannot become a winner"



Länkar: Monstrets sorti i Aftonbladet

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har nog samma känsla. Känns inte så upphetsande att sitta och titta på en bronsch-match. I synnerhet inte med Liv i mål.
Jag ser fram emot OS istället!

Börje the Man sa...

Precis...

Och tur att det finns fler kanaler med massor av söndagssport..!!!