BloggRegistret.se

lördag 9 maj 2009

Antagligen ännu en idiot

Angående Miljardvinsten till Spanien

Fan vad livet är orättvist. Även denna nyrika idiot kommer antagligen snart att uttala sig i termer som "Det kunde vi aldrig tro" och "Vad vi skall göra nu? Inte en aning"...!!! Alltid alltid alltid, står dessa storvinnare med förvånat ansikte och fickorna fulla med pengar.

I mina ögon är det konstigt och fel att idioter som dessa skall få åtnjuta detta pengaregn. Jag menar, störtskurar som denna skall ju självklart egentligen tillfalla normala människor. Människor med planering, ekonomiskt sinne och framförhållning. Sånna som jag alltså...

Mina planer och budgetar ligger klara att triggas igång så fort Lotto-miljoner ramlar in. Fem minuter efter att samtalet från Gotland har kommit fram till mig, trycker jag på knappen. Allt finns klart och planerat. Jag vet precis vilka bilar, hus och resor jag skall köpa. Jag vet exakt hur mycket som skall fördelas i familjen och hur mitt barn skall få en tryggad framtid. Allt är planerat till minsta lilla enkrona...

Men som sagt, hittills har det inte gått som planerat. Varje måndag förmiddag sitter man där i telefonen och avbeställer alla inköp och investeringar man bokat under fredagskvällen. En del bilförsäljare, mäklare och inredningsarkitekter börjar bli lite smått sura på mig. Dom verkar inte uppskatta mina helgbeställningar, så ibland får man byta (och det finns ju så många).

Men till slut blir det deras förlust, inte min. För den måndagen skall komma, när dom inte får ett avbeställningssamtal från Börje. Måndagen då Mina miljoner rinner ut och sätter fart på Sverige igen. Den dagen skall komma, kanske redan nu på måndag.

(Jag ser redan framemot såväl Corvetten, S80'n och villan i Fiskebäck)

Länkar: Lottovinnare i Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehee!
Jag väntar oxå på lottomiljonerna! förbannat va dom dröjer!

P&J sa...

Du har så rätt. alla som inte förtjänar att vinna vinner. eller typ gamla som inte har mycket kvar vinner. vad fn ska de med miljoner till?!?!?! kom igeennnn!!!